Årsmøtet er en viktig del av en forenings virke.  Det er dagen for oppsummering av året en har lagt bak seg, og det er den dagen medlemmene bestemmer hvordan klubbens ledelse skal se ut i fortsettelsen.  På årsmøtet kan styret få ros og ris, forhåpentligvis har det foregående året forløpt slik at det blir mest av det første.

Enkelte påstår de ikke våger å gå på årsmøter - de tar det for gitt at de da vil bli bondefanget inn i styret.  Men med en fungerende valgkomité er det ikke så altfor store sjanser for det.  På den annen side - om alle tenker slik, hvordan skal det da gå med driften av avdelingen?  Det gjør seg ikke selv.  Så om du en gang blir kontaktet av valgkomiteen, tenk deg nøye om før du tyr til det enkle svaret som for mange synes å være "nei".  Tenk heller at et "ja" kan være et bidrag til at lokalavdelingen også i fortsettelsen kan være en hyggelig møteplass.

Men tilbake til 29. februar og årsmøtet i 2012, ventetiden er snart over.

Projektoren er gjort klar for film- og bildevisning, og forventningsfulle medlemmer har tatt plass i sofaene.

Plassene rundt langbordet fylles opp, det er straks klart for årsmøtet, det fjerde siden reetableringen i 2008.

Tiden nærmer seg for årsmøtet, plassene rundt langbordet er inntatt.  De som ikke fikk plass der, lener seg tilbake i myke sofaer og stoler.  Til venstre en langveisfarende Stein Olav Hohle, han fikk det ærefulle oppdraget å være årsmøtets ordstyrer.

Årsmøtet er unnagjort uten de store oppstandelser.  Valget er gjennomført, og ingen ble bondefanget inn i styret denne gangen heller.  Nå er det Torsteins tur til å dele opplevelser fra en USA-tur med oss.  Ta plass, lukke dørene.

Forestillingen er i gang.

Foredragsholderen (delvis skjult bak stolpen) må svare for seg, her er det snakk om et krevende publikum som vil vite alt.

Blikkenes retning sier vel det meste.

Linjenettet til Amtrak og andre passasjertogoperatører i USA, samt tverrforbindelser med buss mellom enkelte strekninger.

Ulike positurer på ulike sitteinnretninger.

Dette var absolutt interessant, ikke forstyrr!

Som seg hør og bør ble foredragsholderen behørig takket for innsatsen, Torstein var glad for å bli befruktet.

Da var nok et årsmøte avviklet, og igjen hadde Torstein bidratt med en interessant miks av film, bilder og fortellinger.  Vel blåst!