Nye fakta
Opplysninger som har kommet til etter utgivelsen:
Side |
|
48 |
Tveter bp ble nedlagt 16.08.1989 |
67 |
Kløfta første stasjonsbygning lå på venstre side, mens den andre kom på høyre side, byggeår for bygning 2 rettes til 1925 |
77 |
Sidespor Loenga-Tøyen km 1,57: Høyer-Ellefsen sidespor ble nedlagt 1938 |
93 |
Planlagt navn på Vestmarka [Almenningen] |
145 |
Sidespor km 8,55: Værestrand sidespor lå på venstre side, retning mot Trondheim |
155 |
Åsen stasjonsbygning brant 28.12.1942 |
216ff |
Planlagte navn på stasjoner Vossebanen: Voss [Vossevangen], Bulken [Rekne] og Vaksdal [Vordal] |
226 |
Sejersberget tunnel tatt ut av bruk 26.05.1954 |
227 |
Sidespor km 479,19: Frank Mohn sidespor ligger på høyre side, retning mot Oslo. Sporet eksisterer og burde stå under sidespor i dag (Gamle Vossebanen) |
282 |
Tinfos øvre, ca km 146,55, holdeplass opprettet ca 1993 i forbindelse med kjøring av turisttog på Tinnosbanen. Er ikke nevnt i offisielle kilder fra NSB. |
304 |
Planlagt navn på Vegårshei stasjon: [Høl, senere Vegårdshei] |
369 |
Manglende markeringer av eksp.steder og sidespor på NOB: Solbakken |○, Fana grustak:└|, Framnes: |┐, Eikhaugen: |┐, Os skogbrukslag: |┘, Hetleflåten: høyre ukjent spiss, Skogen: └| |
376 |
Fra 25.06.2013 er driften av banen overført fra Sydvaranger Gruve AS til datterselskapet Sydvaranger Malmtransport AS |
429 |
I kap 6.2.5 nevnes kun Skansen og Hjuksa som fredede bruer. Alle bruer som ligger på fredede banestrekninger er fredet som en del av disse strekningene. |